Ring, ring


Inatt kom jag på en helt strålande idé:
Min mamma har lovat mig att jag ska få ett smycke från henne att använda till ringen. Och det är en jättefin gest, eftersom då kommer jag ju alltid att bära det med mig.

Men jag tänkte utveckla det ytterligare:
Jag tänker fråga farmor, mormor och svärmor om de har något guldsmycke som de inte använder, eller som de inte vill ha längre, eller som inte betyder något särskilt för dem - tänk om jag kan få det att använda till ringen..!

Om guldsmeden smälter ner allt guld tillsammans så betyder ju det att jag kommer att få guld från alla dem - och jag kommer alltid att bära det (och dem) med mig.
Symboliskt sett kommer det verkligen att bli speciellt.

Om det finns guld kvar när ringen är färdig (och eventuellt betald) tänker jag använda det till att göra fyra smycken som tack till mamma, Elli, Maja och Gunvor efter bröllopet.
(och ja, precis. Då får de alltså ett tacksmycke av samma guld som jag har i min vigselring)



Det här kändes helt genialt strax efter midnatt, och jag gillar verkligen idén fortfarande.

Kommentarer
Postat av: 28juli2010

Härlig idé!!!



Och du växthuset lät ju urhäftigt..men hur blir det med sol och värme..brukar ju bli väldigt varmt. Men annars tycker jag Go For It...Häftigt!!



ha en bra kväll

2010-01-17 @ 18:32:38
URL: http://28juli2010.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0